Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
z dnia 9.9.2024 r.
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin ma zastosowanie do Usług elektronicznych oferowanych przez ATREON s.r.o., Kurzova 2222/16, Stodulky, 155 00 Praga, NIP CZ14323729, adres poczty elektronicznej (e-mail): [email protected], numer telefonu: +48 +48732059549, za pośrednictwem strony www.atreon.pl.
- Niniejszy Regulamin stanowi regulamin w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sklep dostępny pod adresem www.atreon.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa rodzaje, zakres i warunki świadczenia Usług elektronicznych przez Sprzedawcę, jak również warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług elektronicznych oraz tryb postępowania reklamacyjnego. Regulamin znajduje zastosowanie zarówno do Konsumentów, jak również przedsiębiorców, którzy korzystają ze Sklepu, a w szczególności, którzy kupili Produkty oferowane w Sklepie. Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu oraz zasady i tryb zawierania Umów
Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Kontakt ze Sklepem jest możliwy pod poniższymi danymi:
- Dane adresowe: ATREON s.r.o., Kurzova 2222/16, Stodulky, 155 00 Praga ,
NIP CZ14323729, adres e-mail [email protected], numer telefonu: +48732059549, zarejestrowana w czeskim rejestrze handlowym pod numerem 363958.
- Klient może porozumiewać się ze Sklepem za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym Regulaminie.
- Klient może kontaktować się ze Sklepem także przez formularz kontaktowy dostępny na stronie internetowej Sklepu.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sklepem w godzinach 7.00-15.30 od poniedziałku do piątku.
§2 DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
W razie, gdy z treści Regulaminu nie wynika inaczej, poprzez pojęcia zawarte w niniejszym Regulaminie należy odpowiednio rozumieć:
- FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej https://www.atreon.pl/ umożliwiający utworzenie Konta.
- KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą;
- KONSUMENT – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, wynikającą w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
- PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, mogąca być przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą;
- REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu;
- SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.atreon.pl, gdzie Klient może zapoznać się z dostępnymi aktualnie w sprzedaży Produktami;
- SPRZEDAWCA/USŁUGODAWCA – ATREON s.r.o., Kurzova 2222/16, Stodulky,
155 00 Praga, NIP: CZ1432372,, adres poczty elektronicznej (e-mail): [email protected], numer telefonu: +48 +48732059549
- UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu;
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu;
- USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, która ukończyła 13 rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18 roku życia, wymagana jest zgoda przedstawiciela ustawowego tej osoby, chyba że posiada ona pełną zdolność do czynności prawnych. Usługobiorcą może być także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu, w szczególności, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie składa zamówienie za pośrednictwem Sklepu;
- ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą www.atreon.pl i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą;
- CENA – określona wartość Produktu wyrażona w pieniądzu w walucie PLN (złoty polski). Wszystkie Ceny widoczne w Sklepie są cenami brutto, to jest zawierają podatek od towarów i usług (VAT);
- NAJNIŻSZA CENA – najniższa Cena Produktu jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. W przypadku Produktu, który znajduje się w sprzedaży krócej niż 30 dni obok informacji o obniżonej cenie jest zamieszczona informacja o najniższej Cenie tego Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki;
- DOSTAWCA – przedsiębiorca posiadający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którego Produkty są oferowane na stronie Sklepu. W razie złożenia
Zamówienia przez Klienta, Klient zostanie poinformowany o danych Dostawcy, a Produkt objęty Zamówieniem zostanie wysyłany do Klienta bezpośrednio przez Dostawcę
§3 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW, ICH ZAMAWIANIA ORAZ ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
- Produkty oferowane w Sklepie są Produktami Dostawców. Produkty są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wszystkie Produkty w Sklepie są szczegółowo oznaczone.
- Klient może przeglądać Produkty w Sklepie.
- Informacje umieszczone w Sklepie nie stanowią oferty zawarcia umowy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
- Klient może złożyć Zamówienie przez www.atreon.pl. Zamówienia mogą być składane 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok. Zamówienia składane w Sklepie mogą być dokonywane przez Klientów posiadających Konto jak i przez Klientów bez Konta (bez rejestracji).
- Klient może zarejestrować Konto w Sklepie po naciśnięciu na stronie głównej Sklepu pod adresem https://www.atreon.pl/ słowa „Zaloguj się” umieszczonego na górze strony internetowej Sklepu lub może zarejestrować Konto podczas składania Zamówienia za pośrednictwem Sklepu.
- Po wypełnieniu formularza rejestracji należy nacisnąć przycisk „Zarejestruj konto”. Na podany w formularzu rejestracji adres e-mail, zostanie przez Sprzedawcę wysłana wiadomość potwierdzająca zarejestrowanie Konta. Rejestracja Konta Klienta w Sklepie jest dobrowolna i nieodpłatna.
- Złożenie Zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy przez Kupującego.
- Klient składa Zamówienie podając swoje dane osobowe tj. imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres e-mail oraz numer telefonu. Klient ma również możliwość otrzymania faktury VAT z numerem NIP po podaniu danych do faktury z numerem NIP. Podanie danych osobowych wskazanych w zdaniu pierwszym jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia Zamówienia. Niepodanie danych osobowych spowoduje, że złożenie Zamówienia nie będzie możliwe. Szczegółowe warunki dotyczące polityki ochrony danych osobowych zawarte są w Polityce Prywatności dostępnej _______________.
- Przed złożeniem Zamówienia, Klient powinien zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu i Polityki Prywatności.
- Każdorazowo składając Zamówienie, Klient zostanie poinformowany o łącznej Cenie Produktów, oraz o kosztach ich dostawy, których wysokość uzależniona jest od wybranej przez Klienta formy dostawy.
- W celu potwierdzenia przyjęcia Zamówienia Produktów, Klient otrzymuje na adres poczty elektronicznej podany w przy składaniu Zamówienia potwierdzenie złożenia Zamówienia.
- Ceny Produktów zamówionych przez Klienta w procesie składania Zamówienia i oferowanych przez Sprzedawcę są cenami ostatecznymi. W przypadku, gdy waluta rozliczeniowa nie jest walutą polską, w efekcie przeliczenia i różnic kursowych między bankami, kwota pobrana może nieznacznie różnic się od Ceny zakupionego Produktu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Cen Produktów znajdujących się w Sklepie (zmiany nie są wiążące dla Zamówień dokonanych przed tą zmianą) wprowadzania nowych towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian zgodnie z normami Kodeksu Cywilnego oraz innych przepisów prawa.
- W każdym przypadku obniżenia Ceny Produktów, obok informacji o obniżonej Cenie, Sprzedawca zamieszcza informację o najniższej Cenie tego Produktu jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. W przypadku Produktów, które są w sprzedaży krócej niż 30 dni, Sprzedawca obok informacji o obniżonej Cenie zamieszcza informację o najniższej cenie tego Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
- Po zaakceptowaniu wszystkich danych dotyczących zakupu (m.in. rodzaj Produktu i łącznej należności z tytułu Ceny i kosztów dostawy) należy dokonać zapłaty za Produkt i dostawę po kliknięciu przycisku „kupuję i płacę”; Zapłatę Ceny za Produkt oraz dostawę można dokonać za pomocą: BLIK lub przelewem zwykłym lub kartą płatniczą za pośrednictwem systemu Comgate.
- Dyspozycję zapłaty należy zrealizować bezpośrednio po złożeniu Zamówienia.
- Po dokonaniu zapłaty Klient winien oczekiwać na zaksięgowanie wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy lub podmiotów pośredniczących w transakcji (systemu Comgate). Potwierdzenie otrzymania płatności zostanie wysłane na wskazany w procesie składania Zamówienia adres e-mail Klienta. W przypadku nieotrzymania zapłaty na rachunek Sprzedawcy lub podmiotów pośredniczących w transakcji (systemu Comgate) w terminie 14 dni od złożenia Zamówienia, Zamówienie nie jest uznawane za prawidłowo złożone, co oznacza, że Umowa Sprzedaży nie dochodzi do skutku, a Zamówienie nie zostanie zrealizowane. W takiej sytuacji należy złożyć nowe Zamówienie.
- Na każdym etapie składania Zamówienia, do czasu dokonania płatności, można anulować Zamówienie zaprzestając przechodzenia kolejnych kroków i wychodząc z podstrony służącej do składania Zamówień. Zamówienie, którego proces składania nie zostanie doprowadzony przez Klienta do końca nie zostanie zrealizowane.
- Do dnia wysyłki Produktu objętego złożonym Zamówieniem, istnieje możliwość zmiany Zamówienia bez konieczności składania nowego Zamówienia, wysyłając do Sprzedawcy e-mail na adres [email protected]. Zmiana będzie możliwa pod warunkiem potwierdzenia nowych warunków Zamówienia przez Sprzedawcę w wiadomości e-mail wysłanej do Klienta.
- Sklep realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Sklepu tj. od 7 do 15.30 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 15:30, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
- Sprzedawca oświadcza, że Produkty posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
- W razie jakichkolwiek pytań dotyczących działalności Sklepu czy potrzeby uzyskania pomocy, w szczególności dotyczącej Produktów, Klient może kontaktować się pod [email protected].
- Sklep nie korzysta i nie przewiduje profilowania Cen.
§4 ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Do zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3 niniejszego Regulaminu oraz potwierdzenie przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę zgodnie z § 4 pkt. 2.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego przyjęcie, to jest przesyła potwierdzenie złożenia Zamówienia na adres e-miał Klienta podany przy składaniu Zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem i obowiązek zapłaty.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia zawiera:
- potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
- formularz odstąpienia od umowy,
- niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w § 4 pkt 1 w związku z pkt 2 zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
- W przypadku zakupu Produktu przez Sklep faktura VAT lub paragon zostanie przesłana wraz z Produktem na adres Klienta. Wystawiona faktura VAT jest ważna bez podpisu. Klienci niebędący Konsumentami do których zastosowanie znajdą postanowienia § 11 regulaminu, podają Sprzedawcy w trakcie składania Zamówienia pełne dane rejestrowe wraz z numerem NIP w celu prawidłowego wystawienia faktury VAT przez Sprzedawcę.
§ 5 SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy;
- płatność BLIK-iem przez system Comgate;
- płatność kartą płatniczą przez system Comgate.
- W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 42 1020 1390 0000 6802 0778 0937 (PKO Bank polski) ATREON
s.r.o., Kurzova 2222/16, Stodulky, 155 00 Praga. W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr........”.
- Rozliczenia płatności dokonanych kartą płatniczą oraz BLIK-iem przeprowadzane są za pośrednictwem: https://www.comgate.cz/. W przypadku transakcji, o których mowa w zdaniu pierwszym, obsługę płatności elektronicznych prowadzi: https://www.comgate.cz/ - spółka pod firmą Comgate a.s., Aupark, Gočárova třída 1754 / 48b, 500 02 Hradec Králové, Numer w rejestrze handlowym: B 3755, Numer VAT: CZ279245057;
- Produkt zostanie wysłany dopiero po zaksięgowaniu płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy lub podmiotów pośredniczących w transakcji (systemu Comgate).
§6 KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
- Klient zobowiązany jest do poniesienia kosztów dostawy Produktu. Koszty dostawy Produktu są podawane odrębnie przy składaniu Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności, sposobu dostawy oraz od wagi i gabarytów zakupionego Produktu.
- Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika.
- W razie złożenia Zamówienia przez Klienta, Klient zostanie poinformowany o danych Dostawcy, a Produkt objęty Zamówieniem zostanie wysyłany do Klienta bezpośrednio przez Dostawcę.
- Dostawa Produktów realizowana jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i Unii Europejskiej i zapewnia ją Dostawca osobiście lub za pośrednictwem kuriera. W przypadku uszkodzenia paczki w transporcie Klient proszony jest o sporządzenie protokołu reklamacyjnego z przedstawicielem przewoźnika oraz o zgłoszenie uszkodzenia przewoźnikowi.
- W każdym przypadku, wydanie Produktu objętego Zamówieniem następuje niezwłocznie nie później niż w ciągu 30 dni liczonych od chwili potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedającego. Sprzedawca może wskazać w opisie danego Produktu lub w treści potwierdzenia Zamówienia inny termin i ten termin jest wiążący.
§7 PLASOWANIE PRODUKTÓW
- Ułożenie Produktów na stronie Sklepu nie jest w żaden sposób sponsorowane przez dostawców/producentów zewnętrznych ani przez nich opłacane.
- Sprzedawca przedstawia Produkty w określonej kolejności (tj. plasuje produkty w sposób opisany w niniejszym Regulaminie).
- Sprzedawca wskazuje, że przedstawia Produkty według materiału, z którego są wykonane lub według ich rozmiarów.
- Na stronie Sklepu Klient ma możliwość wyszukania Produktów w dedykowanej wyszukiwarce. Produkty wyświetlają się Klientowi w wynikach wyszukiwania w następującej kolejności:
- dopasowania Produktu do treści wyszukiwania, tj. dopasowania pod kątem tego jak dany Produkt odpowiada wprowadzonemu przez Klienta zapytaniu.
§8 REKLAMACJA PRODUKTU
- Regulamin określa procedurę składania i rozpatrywania wszystkich reklamacji jakie są zgłaszane do Sprzedawcy, w tym w szczególności dotyczących Produktów, a także pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sklepu.
- Sprzedawca odpowiada względem Klienta będącego Konsumentem w przypadku niezgodności sprzedanego Produktu z umową (wada).
- Podstawę i zasady ponoszenia przez Sprzedawcę odpowiedzialności względem Konsumenta określają obowiązujące na terytorium RP przepisy prawne, w szczególności przepisy zawarte w ustawie z dnia z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. z dnia 28 stycznia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 287).
- Wszelkie reklamacje można zgłosić do Sprzedawcy pod następującym numerem telefonu: +48732059549, lub za pośrednictwem wiadomości e-mail pod adresem: [email protected], lub listownie za pośrednictwem poczty lub kuriera na adres Sprzedawcy: ATREON s.r.o., Kurzova 2222/16, Stodulky, 155 00 Praga.
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta i udzielenie odpowiedzi na reklamację (imię i nazwisko albo nazwa zgłaszającego, adres/adres email w zależności od tego czy Klient życzy sobie otrzymać odpowiedź na reklamację za pośrednictwem poczty tradycyjnej czy elektronicznej, wskazanie przyczyny reklamacji oraz treść żądania, a także wskazanie przez Klienta, preferowanego przez Klienta sposobu poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji). Zaleca się załączenie do reklamacji dokumentów, które ją uzasadniają i mogą być pomocne do rozstrzygnięcia reklamacji.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, Sprzedawca zwróci się do Klienta składającego reklamację o jej uzupełnienie.
- Reklamacje Sprzedawca rozpatrzy indywidualnie w ciągu 14 dni od daty otrzymania danej reklamacji. Jeżeli Sprzedawca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim uważa się, że uznał reklamację.
- Odpowiedź na reklamację udzielana jest na piśmie pocztą tradycyjną lub w formie wiadomości e-mail pocztą elektroniczną, w zależności od preferowanego przez Klienta sposobu poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji, a gdyby taki sposób nie został wskazany w zależności od sposobu złożenia reklamacji. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji Sprzedawca powiadomi o tym Klienta podając powody tej decyzji.
- Spory pomiędzy Klientem a Sprzedawcą w szczególności dotyczące złożonego Zamówienia będą rozpatrywane przez sąd powszechny właściwy zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.
- Klient będący Konsumentem posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności uprawniony jest do:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży (ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej t. j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1706);
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu ze Sprzedawcą,
- Konsument ma prawo uzyskania bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między konsumentem a Sprzedawcą w formie bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, a także dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur mogą być dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, przede wszystkim pod następującym adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
- Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi jawny rejestr podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Skorzystanie z możliwych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest możliwe dopiero po zakończeniu procedury reklamacyjnej i ma charakter dobrowolny - obie strony tj. Konsument i Sprzedawca muszą wyrazić zgodę na postępowanie.
- Konsument może również skorzystać z platformy internetowego systemu rozwiązywania sporów konsumenckich (platforma ODR), tj. na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich).
- Europejska platforma ODR jest interaktywną stroną internetową, za pośrednictwem której Konsument może złożyć swoją skargę. Poniżej znajduje się łącze elektroniczne do platformy ODR:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLangua ge
- Założeniem platformy ODR jest ułatwianie niezależnego, bezstronnego, przejrzystego, skutecznego, szybkiego i sprawiedliwego pozasądowego rozstrzygania przez Internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług zawieranych między konsumentami mieszkającymi w Unii a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii.
- 9 ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI SPRZEDAWCY
Zasady obowiązujące dla Produktów zakupionych przez Klientów będących Konsumentami
- W razie braku zgodności Produktu z umową Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ((Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.). Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności Produktu na Konsumenta, w tym w szczególności umów sprzedaży, nie stosuje się przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. z 2022 r. poz. 1360 i 2337).
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Konsumenta za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z umową, wartość Produktu zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. Konsument udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Produkt na swój koszt.
- Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o
obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 ustawy o prawach konsumenta, tj. jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla
Sprzedawcy,
- Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową zgodnie z art.
43d ust. 4-6 ustawy o prawach konsumenta,
- brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową;
- brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d ustawy o prawach konsumenta,
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- W każdym przypadku obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z umową.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z umową jest nieistotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Zawarte w niniejszym Regulaminie zasady dotyczące Konsumenta stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Obowiązkiem Sprzedawcy jest dostarczenie Klientowi Produktu bez wad. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi w odniesieniu do Klienta, który nie jest Konsumentem zostaje wyłączona.
§10 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Jeżeli Klient jest Konsumentem, ma prawo odstąpić od umowy zakupu Produktu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia, w którym taki Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia (niebędąca przewoźnikiem) obejmie faktycznie w posiadanie kupiony Produkt. Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu i zawiera m.in. informacje o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz o kosztach zwrotu Produktu (jeśli wystąpią) w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi Konsument (tj. kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta).
- W przypadkach wskazanych w art. 38 Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827 z późn. zm.), Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy (przypadki zostały wskazane szczegółowo w załączniku nr 1).
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy wystarczy poinformować Sprzedawcę wysyłając oświadczenie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub pismo pocztą na adres ATREON s.r.o., Kurzova 2222/16, Stodulky, 155 00 Praga. Oświadczenie powinno być jednoznaczne. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Podawanie powodu odstąpienia nie jest wymagane. Oświadczenie o odstąpieniu Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 (dotyczy to także składania oświadczenia o odstąpieniu w formie elektronicznej). Jeżeli Konsument prześle zawiadomienie o odstąpieniu od umowy w formie elektronicznej, w tym m.in. poprzez Wzór formularza odstąpienia stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu lub wysyłając e-mail, Sprzedawca takiemu Konsumentowi wyśle potwierdzenie odbioru zawiadomienia o odstąpieniu.
- Odstępując od umowy Konsument zobowiązuje się, że do czasu odesłania Produktu nie będzie korzystać z niego.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adre Dostawcy. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt na adres Dostawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponuje, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Z zastrzeżeniem pkt 9 oraz 11 niniejszego paragrafu Sprzedawca dokona zwrotu wszystkich dokonanych przez Konsumenta płatności związanych z Umową Sprzedaży, od której Konsument odstępuje, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu na adres Dostawcy. Jeżeli Produkt dostarczono Konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania Produktu na swój koszt, gdy ze względu na charakter Produktu nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
- Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia w którym Konsument objął Produkt w posiadanie, a w przypadku usługi od dnia zawarcia umowy.
§11 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
- W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity z dnia 9 czerwca 2022 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 1360).
- Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt lub braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży zostaje wyłączona.
§12 RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
- złożenie Zamówienia i zawieranie Umów Sprzedaży Produktu w chwili określonej zgodnie z treścią § 4;
- prowadzenie Konta w Sklepie, począwszy od momentu dokonania rejestracji
Konta w Sklepie do momentu jego dezaktywacji,
- korzystanie z Newslettera zawierającego informacje o ofercie Produktów
Sprzedawcy i dostępnych promocjach,
- korzystanie z systemu Opinii po zakupie.
- Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Korzystanie z Usług Elektronicznych opisanych w niniejszym Regulaminie jest uzależnione od posiadania przez Klienta komputera lub innego urządzenia multimedialnego z dostępem do sieci Internet oraz od posiadania przez takiego Klienta aktywnego adresu poczty elektronicznej (e-mail).
§13 NEWSLETTER
- Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie Newslettera udostępnianego przez Sprzedawcę za pośrednictwem wiadomości e-mail. Newsletter wysyłany jest tylko i wyłącznie do Klientów, którzy zamówili Newsletter poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola podczas wypełniania formularza Zamówienia i wyrazili zgodę na otrzymywanie na podany przy składaniu Zamówienia adres e-mail informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U. 2020 poz. 344).
- Klient może w każdym momencie, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, zmienić wskazany adres e-mail, na który wysyłany jest Newsletter lub zrezygnować z jego otrzymywania, naciskając na odpowiedni link znajdujący się w treści każdej wiadomości zawierającej Newsletter, a następnie klikając przycisk „Wypisz się”.
- Sprzedawca wskazuje, że każdy Newsletter zawiera:
- informację o Sprzedawcy jako nadawcy Newslettera oraz podanie „Tematu” określającego treść Newslettera,
- zwięzłą informację dotyczącą sposobu rezygnacji przez Klienta z usługi Newsletter lub zmianie adresu poczty elektronicznej (adresu e-mail) tego Klienta, na który wysyłany jest Newsletter,
- Klient dokonuje zamówienia usługi Newsletter przez dokonanie poniższych czynności na stronie Sklepu:
- podanie adresu e-mail Klienta na formularzu Zamówienia zamieszczonym na stronie Sklepu,
- wyrażenie zgody na otrzymywanie Newslettera na podany w formularzu
Zamówienia adres e-mail,
- zaakceptowanie niniejszego Regulaminu,
- kliknięcie podczas dokonywania Zamówienia przycisku „Zapisz się do
Newslettera”,
- Po dokonaniu zamówienia usługi Newsletter, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres e-mail link aktywacyjny potwierdzający zamówienie usługi Newsletter w przesłanej przez Sprzedawcę wiadomości elektronicznej o tytule „Witamy w Newsletter”. Kliknięcie linku aktywacyjnego powoduje dodanie adresu e-mail Klienta do listy mailingowej Sprzedawcy.
§14 OPINIE O PRODUKTACH
- Sprzedawca umożliwia Klientom, którzy zakupili Produkt w Sklepie wystawianie i dostęp do opinii o tych Produktach oraz o Sklepie na zasadach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
- Opinie zamieszczane są na stronie Sklepu.
- Na stronie Sklepu publikowane są wyłącznie opinie zweryfikowane przez Sprzedawcę i dodawane przez faktycznych Klientów, którzy dokonali zakupu Produktów i korzystali z funkcjonalności Sklepu, a Sklep nie ma możliwości ich zmian i ingerowania w ich treść. Co oznacza brak możliwości Sprzedawcy do usunięcia i modyfikacji zamieszczonych opinii.
- Sklep weryfikuje opinie w oparciu o numer Zamówienia.
- Opinia o Produkcie może być wystawiona tylko do rzeczywiście zakupionych przez Klienta Produktów w Sklepie, który dokonał zakupu opiniowanego Produktu, co weryfikuje i sprawdza Sprzedawca, w szczególności poprzez weryfikację złożonych i zrealizowanych Zamówień w odniesieniu do konkretnego Klienta, który dodaje opinię.
- Opinie dokonywane przez Klientów nie są merytorycznie weryfikowane przez Sprzedawcę. Klient ponosi wyłącznie odpowiedzialność za swoją opinię.
- Wyłączenie dostępu do opinii w związku z jej niezgodnością z przepisami prawa następuje na podstawie otrzymanej przez Sprzedawcę wiarygodnej wiadomości lub urzędowego zawiadomienia o bezprawności danych (w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną) na zasadach wynikających z obowiązujących przepisów prawa. Sprzedawca upoważniony jest do zablokowania opinii w całości lub części.
- W przypadku uzasadnionych wątpliwości Sprzedawcy i/bądź jakichkolwiek zastrzeżeń kierowanych do Sprzedawcy przez innych Klientów/osoby trzecie w szczególności dotyczących tego, czy dany Klient faktycznie zakupił Produkt bądź czy dana opinia pochodzi od Klienta, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość skontaktowania się z autorem takiej opinii w celu ustalenia i potwierdzenia, że faktycznie jest Klientem Sklepu lub dokonał zakupu Produktu co do którego zamieszczono opinię.
- Jakiekolwiek zastrzeżenia, uwagi bądź odwołania od weryfikacji opinii mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w §8 niniejszego Regulaminu.
§15 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na:
- umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą określoną w §4;
- prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony. Założenie Konta w Sklepie następuje z chwilą rejestracji Konta zgodnie z §3. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie założenia i korzystania z Konta na stronie internetowej Sklepu zostaje zawarta w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail wysłanej przez Sprzedawcę potwierdzającej zarejestrowanie Konta. Usługa Konta Klienta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
- korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony. Usługa Newsletter udostępniania jest przez Sprzedawcę, po uzyskaniu uprzedniej zgody Klienta;
- zamieszczeniu Opinii zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia Opinii albo zaprzestania jej zamieszczania przez Usługobiorcę.
- Korzystanie ze Sklepu uzależnione jest od spełnienia wymagań technicznych. Klient powinien zapewnić co najmniej:
- urządzenie pozwalające na korzystanie z zasobów sieci Internet,
- połączenie z globalną siecią Internet,
- zaktualizowaną przeglądarkę internetową stron WWW obsługująca szyfrowane połączenia SSL,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych, w związku ze świadczonymi usługami, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- Korzystając ze Sklepu, Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np.
treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
- korzystania ze Sklepu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania i urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach
Sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów lub Sprzedawcy,
- korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu.
§16 WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. prowadzenie Konta lub usługi Newsletter).
- Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected].
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
- Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
- Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§17 PRAWA AUTORSKIE
- Treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.atreon.pl mogą korzystać z ochrony prawno-autorskiej. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.atreon.pl, bez zgody Usługodawcy.
- Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.atreon.pl może stanowić naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i może odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
- Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi.
§18 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu nie wpływają na zakres uprawnień nabytych przez Klientów na podstawie umów zawartych przed wejściem w życie zmian Regulaminu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie podanym przez Sprzedawcę.
- W odniesieniu do Usług elektronicznych o charakterze ciągłym zmiany Regulaminu mogą nastąpić wyłącznie z ważnych powodów, tj. zmian w prawie czy zmian technologicznych. O treści zmiany i dacie wejścia w życie zmiany Regulaminu, Klient zostanie poinformowany w drodze wiadomości e-mail na 14 dni przed planowanym wejściem w życie zmiany Regulaminu. Zmieniony Regulamin będzie wiązać Klienta w zakresie Usług elektronicznych o charakterze ciągłym, o ile w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o jego zmianie Klient nie oświadczy o rezygnacji z Usługi elektronicznej w przypadku braku akceptacji nowej treści Regulaminu.
- Klient ponosi pełną odpowiedzialność za złamanie obowiązującego prawa bądź szkodę wywołaną jego działaniami w Sklepie, w szczególności za podanie niezgodnych z prawem lub nieprawdziwych informacji, naruszenie dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych.
- Sprzedawca zastrzega sobie uprawnienie do przerwania świadczenia usług wobec Klientów, w przypadku naruszenia lub uzasadnionego podejrzenia naruszenia przez Klienta obowiązującego prawa lub postanowień niniejszego Regulaminu.
- Niniejszy Regulamin stosuje się począwszy od dnia _____________
- Niniejszy Regulamin dostępny jest nieodpłatnie pod adresem _____________ w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści niniejszego Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego.
Załącznik 1.
POUCZENIE O PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo odstąpienia od umowy
- Konsumentowi* przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
- polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
2) zawarcia umowy - w przypadku umów o świadczenie usług.
- Zgodnie z treścią art. 38 ustawy z dnia z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1;
- o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy wystarczy poinformować nas wysyłając oświadczenie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub pismo wysłane pocztą na adres ATREON s.r.o., Kurzova 2222/16, Stodulky, 155 00 Praga, (dalej Sprzedawca). Oświadczenie powinno być jednoznaczne. Konsument może skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie ze wzoru jest dobrowolne.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał wskazaną wyżej informację o odstąpieniu od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranej przez Konsumenta metody dostawy innej niż najtańsza zwykła metoda dostawy oferowana przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o skorzystaniu z prawa odstąpienia od umowy sprzedaży.
- Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu tych samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte przy zamówieniu, chyba że wyraźnie Konsument zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca nie jest obowiązany do zwrotu kosztów odesłania towaru do Sprzedawcy, tj. na adres Dostawcy. Koszty zwrotu towaru ponosi Konsument.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ma obowiązek zwrócić towar na adres Dostawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
- Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a towar dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9 ustawy o prawach konsumenta.
Konsument- osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Załącznik 2.
Formularz odstąpienia od umowy zakupu Produktu
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: ATREON s.r.o., Kurzova 2222/16, Stodulky, 155 00 Praga,
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży Produktu _______________.
Data zawarcia umowy/odbioru zakupionego Produktu: ___________________
Imię i nazwisko konsumenta:
____________________________________________________
Adres konsumenta:
____________________________________________________________
Numer Produktu * ________________________
Numer faktury / numer transakcji z paragonu * ________________________
Numer konta bankowego do zwrotu środków :____________________________________ Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):
_____________
Data: ________________
(*) Podanie wskazanych danych nie jest obowiązkowe, jednakże usprawni i przyspieszy proces zwrotu.
Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę
W celu wykonania obowiązku wynikającego z art. 6 ust. 1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Sprzedawca niniejszym informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną.
Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem sieci Internet należą:
- złośliwe oprogramowanie, czyli różnego rodzaju aplikacje lub skrypty, które mają szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do systemu informatycznego użytkownika, takie jak wirusy, robaki, trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery;
- oprogramowanie szpiegujące, czyli programy śledzące użytkownika, które zbierają informacje o użytkowniku i wysyłają je – zwykle bez jego wiedzy i zgody – do autora programu;
- spam, czyli niechciane i niezamówione wiadomości elektroniczne wysyłane jednocześnie do wielu odbiorców, często zawierające treści reklamowe;
- wyłudzanie poufnych danych osobowych (np. haseł) poprzez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (phishing);
- włamanie do systemu teleinformatycznego użytkownika z wykorzystaniem m.in. narzędzi hakerskich takich jak exploit czy rootkit;
Aby uniknąć zagrożeń, użytkownik powinien zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia elektroniczne, z których korzysta łącząc się z Internetem, w program antywirusowy. Taki program powinien być stale aktualizowany. Ochronę przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną zapewniają również:
- włączona zapora sieciowa;
- aktualizacja oprogramowania;
- nieotwieranie załączników do wiadomości e-mail niewiadomego pochodzenia;
- zapoznawanie się z informacjami przy instalacji aplikacji i ich licencjami;
- regularne kompleksowe skanowanie systemu za pomocą oprogramowania antywirusowego i antymalware;
- szyfrowanie transmisji danych;
- instalacja programów prewencyjnych (wykrywanie i zapobieganie włamaniom);- korzystanie z oryginalnego systemu i aplikacji z legalnego źródła.
Załącznik 1.
POUCZENIE O PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo odstąpienia od umowy
- Konsumentowi* przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
- polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
- zawarcia umowy - w przypadku umów o świadczenie usług.
- Zgodnie z treścią art. 38 ustawy z dnia z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1;
- o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy wystarczy poinformować nas wysyłając oświadczenie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub pismo wysłane pocztą na adres ATREON s.r.o., Kurzova 2222/16, Stodulky, 155 00 Praga, (dalej Sprzedawca). Oświadczenie powinno być jednoznaczne. Konsument może skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie ze wzoru jest dobrowolne.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał wskazaną wyżej informację o odstąpieniu od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranej przez Konsumenta metody dostawy innej niż najtańsza zwykła metoda dostawy oferowana przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o skorzystaniu z prawa odstąpienia od umowy sprzedaży.
- Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu tych samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte przy zamówieniu, chyba że wyraźnie Konsument zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca nie jest obowiązany do zwrotu kosztów odesłania towaru do Sprzedawcy, tj. na adres Dostawcy. Koszty zwrotu towaru ponosi Konsument.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ma obowiązek zwrócić towar na adres Dostawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
- Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a towar dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9 ustawy o prawach konsumenta.
Konsument- osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.